Zomersluiting: 17 juli t/m 20 augustus 2023
Openingstijden kassa
- Maandag en woensdag tussen 10.00 – 14.00 uur kunt u terecht aan onze Theaterkassa in de entreehal van Theater Warenar, Kerkstraat 75 2242 HE Wassenaar.
- Op deze tijden is de kassa ook telefonisch te bereiken via 070 511 8382.
- Feestdagen gesloten
- Online kunt u de hele dag door bestellen.
- Heeft u vragen over uw bestelling? Neem dan contact op met onze Theaterkassa
Brochure Theaterprogramma – Waar te vinden?
De brochures zijn een beknopte weergave van de voorstellingen en onder voorbehoud van wijzigingen. De website geeft de meest actuele en uitgebreidere informatie over de voorstellingen. Vanaf juni staat het programma online, en zijn de brochures onder andere af te halen bij de onderstaande openbare adressen:
- Theater Warenar – Kerkstraat 75
- Gemeente Kantoor Wassenaar – Johan de Wittstraat 45
- Bibliotheek Wassenaar – Langstraat 40
- Raadhuis De Paauw – Raadhuislaan 22
Ons Theaterprogramma verschijnt in twee brochuredelen
- BLAUW > programma van september t/m december
- GROEN > programma van januari t/m juni. (eind juni beschikbaar)
Online Bestellen > Programma Seizoen 23 | 24
U kunt eerst inloggen op uw Warenar Account, opdat u het winkelmandje activeert. Of direct overgaan tot bestellen en later inloggen bij het afrekenen. Bij het afrekenen, betaalt u met iDeal. Indien u nog een tegoed heeft van eerder geannuleerde kaarten, kunt u ervoor kiezen dit eerst te gebruiken en het restbedrag te betalen met iDeal.
Na betaling ontvangt u de linkjes voor de E-tickets per voorstelling in uw mailbox. Check altijd uw SPAM mochten de E-tickets niet in uw inbox vinden. U kunt de tickets aan de deur laten scannen vanaf uw smartphone of uitprinten.
Betalen met buitenlandse betaalrekening (na telefonische reservering)
Indien u niet met iDeal kunt betalen omdat u bijvoorbeeld een buitenlandse betaalrekening heeft, vragen wij u de betaling (na telefonische of e-mailreservering) over te maken naar onze rekening:
- Rabobank Rekening: NL19RABO 0161.4701.81 – t.n.v. Stichting Beheer Warenar, Kerkstraat 75, 2242 HE Wassenaar o.v.v. uw klantnummer + reserveringsnummer.
Bent u uw kaarten kwijt? Wijzigt er iets in uw gegevens? Of is er iets fout gegaan?
Dat kan natuurlijk gebeuren. Gelukkig kunt U inloggen op uw Warenar Account via onze website en uw gegevens inzien of aanpassen. Daar vindt u ook uw kaarten en tegoeden terug. Lukt het niet? Neem contact op met onze Theaterkassa via de kassamail of tussen 10.00 – 14.00 uur op maandag en woensdag.
Voorstellingen en evenementen van derden
Ons Theater wordt met grote regelmaat gehuurd voor voorstellingen van amateurgezelschappen en externe evenementen. De organisatoren verkiezen in sommige gevallen voor een eigen kaartverkoop. Indien de kaartverkoop via de organisatie zelf gaat, staat de link naar hun website vermeld bij de voorstelling. Indien u vragen heeft over de kaartverkoop van deze voorstellingen, dient u contact op te nemen met de betreffende organisatie.
Rolstoelplekken – Reserveren per telefoon of e-mail
Er is een beperkt aantal rolstoelplekken beschikbaar. Indien u een rolstoelplek wenst, neem dan tijdig contact op met onze Theaterkassa (070 511 8382) en vraag naar de mogelijkheden. Over het algemeen kan uw gezelschap naast of in de buurt van uw rolstoelplek zitten.
Rollator of slecht ter been
Heeft u een rollator of bent u slecht ter been? Houd er dan rekening mee dat u vanaf rij 8 treden op moet. Er bevindt zich daar wel een leuning aan de muren. Uw rollator wordt door onze zaalwachten op de gang geplaatst voor de veiligheid.
Slechthorenden – gratis ringleiding
Voor slechthorende toeschouwers beschikt Theater Warenar over een infrarood-installatie (ring-leiding). De hiervoor benodigde (gratis) ontvangers kunt u op aanvraag in bruikleen krijgen bij de bar.
Waar, Wanneer, Hoe laat? – Bekijk uw kaartje goed!
U vindt de aanvangstijd van voorstellingen en evenementen op uw kaartje. Theatervoorstellingen beginnen over het algemeen om 20:15 uur. Zondagmiddag- en Kindervoorstellingen beginnen doorgaans om 15.00 uur. Ook zijn er enkele vroege avond voorstellingen die om 19.00 uur beginnen. Let dus goed op de tijd van aanvang van uw voorstelling!
Het Theater en de Foyer zijn vanaf een uur voor aanvang geopend. Probeer uiterlijk een kwartier voor aanvang aanwezig te zijn. Na afloop is de bar zeker nog een uur geopend.
Kortingstarieven
In alle gevallen van kortingstarieven kan aan de kassa gevraagd worden om legitimatie of de betreffende kortingspas
- Jeugd < 12 – bij jeugd- en familievoorstellingen en sommige special geldt een tarief voor kinderen tot en met 12 jaar.
- Jeugd < 18 – special tarief voor iedereen tot en met 18 jaar
- CJP – speciaal tarief voor CJP-kaarthouders
- Vrijwilligerspas – speciaal tarief voor Wassenaarse Vrijwilligerspashouders
- Warenar Vriend – speciaal tarief alleen beschikbaar voor Vrienden van Theater Warenar
Reserveringskosten
De reserveringskosten dekken onder meer de systeemkosten en de kosten voor het afhandelen van uw bestelling. Ook dragen de reserveringskosten bij aan het actueel houden van ons kaartverkoopsysteem en de online functionaliteiten hiervan. Voor de verkoop van theaterkaarten berekenen wij kosten.
Online verkoop € 2,50 (per reservering)
Versturen per post € 4,00 (per reservering)
Teruggeven van kaarten > tegoedbon/ voucher
Mocht u door omstandigheden niet in staat zijn om een voorstelling bij te wonen, probeer dan eerst of u vrienden of bekenden blij kunt maken met de kaarten. Mocht dat niet lukken, dan kunt u de kaarten terugbrengen tot uiterlijk 1 week voor de voorstelling. Uw kaartgelden worden omgezet in een tegoed/voucher, dat u bij een volgende bestelling weer kunt gebruiken. Binnen een week voor de voorstelling nemen wij géén kaarten meer terug.
Laatkomers Theatervoorstelling
Het is erg storend wanneer er mensen te laat komen. Laatkomers worden in Warenar dan ook niet tot de zaal toegelaten.
Voorstelling gaat niet door, wat nu?
Gaat een voorstelling niet door, bijv. de artiest is ziek, dan zult u per mail op de hoogte gebracht worden of mogelijk per telefoon. Wij zoeken dan in eerste instantie naar een vervangende speeldatum met de artiest. Lukt dit niet, dan krijgt u de keuze tussen restitutie in gelden of omzetten in een tegoed/voucher. In tijden van pandemische omstandigheden, houden wij ons aan de dan geldende maatregelen.